top of page

"Most Talented"?!!!

Okay, så jeg var simpelthen så heldig at være med i noget der hedder Miss DHS. Det er helt klart, det bedste jeg har gjort i mit udvekslingsår! Det var en helt fantastisk oplevelse!

(Klik videre for at se flere billeder!)

Hvad er Miss DHS?

Miss DHS (Miss Deland High School) er en stor konkurrence på min high school. Den holdes hvert år, og det er kun piger fra 11th grade (Juniors), som kan være med. Man kan faktisk godt sige, at det minder lidt om Miss America!

Først er der aften-showet, som er åbent for alle. Her stemmer dommerne og finder de 5 bedste, som går videre til skole-showet, hvilket er den næste dag. Her optræder de 5 piger som havde fået flest point, så for skolen og skolen stemmer også. Dommernes og skolens stemmer bliver så kombineret og der bliver fundet en vinder. Vinderen skal så næste år optræde til forskellige anledninger og være en stor rollemodel for skolen.

Huh? Men hvordan kunne jeg så være med?

Jeg kunne jo selvfølgelig ikke vinde, fordi jeg tager jo hjem her om et par måneder. Så jeg aftalte med Mrs. Chamaco (Læreren som står for Miss) at jeg godt kunne være med og deltage - men jeg kunne ikke blive en af de top 5 piger.

Auditions

Det hele startede med auditions. Det var den 11. februar. De stillede mig et par spørgsmål og jeg sang for dem. Jeg var ret nervøs og glemte faktisk min tekst - men det går nok! hahah. Vi var i alt 12 piger som stillede op, så de skulle vælge 2 fra. Men alle var simpelthen så talentfulde at de bare lod os alle 12 være med. (der var dog en der senere sprang fra, så vi var nu 11)

Så deltagerne var:

5 sagere; Mig, Amber, Jules, Trinity og Morgan.

5 dansere; Cayman, Julissa, Lavinia, Cristina og Kim.

1 maler; Alexa.

Photoshoot

Den 18. februar havde vi photoshoot. Vi mødte op i vores kjoler og tog en masse billeder. Og jeg kan lige love jer, at jeg var ved at dø af hede. Det var 30 grader og solen skinnede, så jeg svedte heeelllttt vildt! Nå, men derefter skiftede vi til vores 'casual outfits' og spiste frokost. Efter frokost tog vi flere billeder. Det var en super hyggelig dag og det var en super fed måde at 'bonde' med de andre piger.

(Klik videre for at se flere billeder!)

Træning efter skole

Den 1. april startede vi med at træne hver dag efter skole. Dette var den første gang vi optrådte vores talent og så andres. Jeg var ret nervøs, men det gik ellers godt sammenlignet med, at det var min første gang.

Interwiews

Den 6. april havde vi “interviews”. Vi tilbragte hele dagen sammen, hvor vi i løbet af dagen blev interviewet af dommerne. Dette var ret vigtigt da interviewet spillede en meget stor rolle i dine sammenlagte point. (Jo bedre du klarede det, jo større chance var der for, at du gik videre) Vi fik serveret super god mad og hyggede os rigtigt. Da det blev min tur, blev jeg lidt nervøs (selvom at jeg ikke kunne vinde ahahah, så det var rent faktisk ligegyldigt hvordan det gik) Jeg vil sige, at det gik okay, men det var lidt ligesom om at de ikke rigtig viste hvad de skulle spørge mig om (jeg var den 10 ud af 11)

Nå, men jeg tænkte pyt og glædede mig bare endnu mere til showet :)

Generalprøve

Den 10. april havde vi generalprøve. Vi gik gennemgik showet og spiste aftensmad. Derefter skulle vi stemme på den “Miss Congeniality” - den sødeste pige. Jeg stemte på en af mine veninder, Jules (Julianna). Vi fik også en lille 'goodie-bag' med en t-shirt og andre ting i. Så gik vi igennem showet en sidste gang og tog hjem.

Aften-Showet

Så kom dagen endelig! Jeg tog hjem efter skole, gik i bad og begyndte min makeup. Jeg var super spændt og lidt nevøs. Jeg tog tilbage til skolen og begyndte at gøre mig klar sammen med de andre.

Showet startede med en fællesdans. Musikken stoppede dog og vi måtte begyndte forfra, men ellers gik det godt! Efter dansen startede vores talenter. Jeg var den sidste sanger og deltager 10 ud af 11.

Min optræden gik rigtig godt. Der var rigtig mange som råbte og heppede på mig og ellers nød jeg det bare. Det var super fedt!

Efter alle havde optrådt deres talenter optrådte Mr. DHS, som var Max, som vandt i starten af skoleåret.

Derefter havde vi “Walk and Talk”, hvilket er en catwalk, hvor de fortæller lidt om dig og derefter stiller dig et spørgsmål! NØJ, hvor var jeg nervøs for det spørgsmål!

Men det gik godt nok… Jeg var dog SÅ nervøs at jeg mumlede en del, ahahah. Men det går nok, heheh.

Efter "Walk and Talk", optrådte sidste års vinder af Miss DHS, Kayla. Efter hendes optræden, optrådte skolens professionelle dansehold “Avant Garde”.

Til sidst havde vi “Slow-Walk”, hvilket egentlig bare er bare en langsom catwalk for at vise alle deltagerne en sidste gang. Vi gik imens sidste års “Miss Congeniality”, Kaylie sang. Det var super fedt at høre alle skrige når du kom ud ahahah!

Vi ender så på én lang række hvor vi herefter bliver vi præsenteret en sidste gang.

Miss Congeniality (den person vi havde stemt på dagen før) blev kåret og det blev Jules!

Imens pointene fra dommerne blev talt, blev der sagt nogle jokes for at få tiden til at gå, ahaha.

Og endelig kom resultaterne...

Most talented

“Most talented” blev valgt af dommerne og det blev mig!!!!! OOOMMMGGGG!!!! Jeg blev såååå overrasket! WOOOWW - jeg er stadig helt målløs!!

Derefter blev de top 5 piger valgt! Også sluttede showet og der blev taget en masse billeder :)

Jeg har her et link til HELE Aften-showet (Torsdag aften). Dog er noget af musikken blevet cuttet ud, da de ikke havde rettighederne til det, ahaha... Men her er videoen:

Skoleshowet

Næste dag var skole-showet. Det var lidt anderledes, da ikke alle optrådte deres talent (kun de top 5 finalister). Men vi havde stadig fællesdans, Walk and Talk (dog uden spørgsmål og ingen ledsager) og Slow-Walk. Jeg havde en lille overraskelse - jeg tog nemlig det danske flag med på scenen - og WOW alle gik helt amok ahahah! De skreg så meget, at jeg slet ikke kunne høre hvad der blev sagt og jeg viste ikke hvornår jeg skulle gå ud! ahahah i kan se det i videoen nedenunder!! :)

Skole-showet blev live-streamet på YouTube. Her er linket (starter 5. 26 min.):

Nå, men det var ihvertfald en hel fantastisk oplevelse og jeg er SÅ glad for at jeg gjorde det! Jeg anbefaler HELT KLART at i ser begge videoer - der er også et par på min Facebook, som Melissa tog om aftenen :)

Stort knus!

1


FOLLOW ME

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon

STAY UPDATED

POPULAR POSTS

bottom of page